tegenstroom fietsen.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Zuid-Noord reis

Niks Oost-West, Zuid-Noord thuis best !! Thanks iedereen voor alle lieve en leuke reacties.

Vandaag de trein

Net alsof we vakantie hadden vandaag! Gewoon niks. Laat opstaan, op gemak ontbijten! Naar station fietsen, uurtje treinen en dan op plaats van bestemming komen.

Schwer-Lourd-Schwoar maar ....

Boh wat een dag! Er kwam geen einde aan de kilometers. Door en door nat en koud! Blij dat we eindelijk ,na getwijfel, toch de trein hebben genomen

Moselradweg

Heerlijk vandaag! Gisteren ff met Lotte en Finn en Tim en Femke gefacetimed vanmiddag met Pleuntje en Debbie. Jammer Rik was er net niet. Ben blij als ik ze weer allemaal kan knuffelen.

Vroeg op pad!

Vanmorgen om 6 de wekker! Vroeg eruit, ontbijten met hospita en 2 Rotterdammers. Gezellig om 7.00 uur afscheid en 7.10 uur op de pedalen

Klimmen en dalen door de graanvelden

Moe! Veel venijnige klimmetjes en fiks tegenwindje

Het venijn "zattem" in het begin

HEERLIJKE DAG! Gisteren lekker maar voor onze begrippen laat gegeten! De gastvrouw zei 's middags al dat le chef een heerlijk dessertje voor ons gemaakt had. Ik en desserts. Dus toen ik het voor gezet kreeg vond ik dat ik het toch maar moest opeten. Een het was bijna 22.30 en twee ik had gewoon geen honger meer en zat te wurgen ( uit fatsoen) om het door mijn strot te krijgen. Maar het was wel lekker. Van rabarber. Rode bessen, bloem van vlierbessen en nog wat.

Afzien in die hitte

Soms kom je ergens en dan denk je oh mijn god waar kom ik nu weer terecht. Maar de Chambre d'hotes die we gehad hebben zijn beter, schoner dan sommige hotels! Maar ja soms heb je ook gewoon geen keus en moet je wel omdat er HELEMAAL MAAR DAN OOK HELEMAAL niks anders is, in de buurt. Zoals vandaag ook weer. Toch weer van de route af. Een moderne madame en een Monsieur die goed schijnt te kunnen koken. Hij is dan oo al een tijd bezig dans la cuisine. Ben benieuwd! Over de rit van vandaag. Ik voel dat ik sterker ben in de benen dan bij aanvang. De morgen heb ik alles fietsend gedaan maar in die hitte lukt het niet (of wil ik niet echt, kan ook) Even wat op een rij 5% 1200mtr 5% 300 mtr 2% 5000 6 tot 10% 500 5% 1200 6% 300 5% 400 5% 200 8% 300 10% 350 9% 100 En dan nog de stijging die Wim vermeld heeft, die stond niet in het boekje omdat we van de route afmoesten

Uitgerust verder

Boh dat had ik nodig zeg! Hele lijf was moe! Vanmorgen voelde meteen goed toen we die 10% "koud" omhoog gingen. Dat beloofde wat. Heerlijk zo vroeg vertrekken. Na 13.00 uur was het ook niet meer te doen. Was wel een super leuke route! Top dagje

Masjerang

Na gisteravond lang zoeken,en vanmorgen weer, uiteindelijk toch slaapplek gevonden. HEERLIJK! Terug in de tijd op de camping! En zelfs voor 2 nachten. Wimpies idee. Morgen dus alle was verzorgen en lekker uitrusten.

De Jura beklommen

Heerlijk gefietst. Dat hebben we toch maar weer gefikst! Als die wind nu wegbleef zou het echt heerlijk zijn. Alle vaders gefeliciteerd met vaderdag! Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Kijk er altijd weer naar uit! We antwoorden niet iedereen want dan worden jullie gek van onze emails!

De Jura

Poeh poeh.

Etappe drie luik

Heel anders fietsen vandaag! Paar HEUVELS in plaats van dat valse plat langs de RhΓ΄ne! Toch vind ik dit leuker! Je komt door dorpjes en ziet wat meer! De wind was duidelijk weer aanwezig! Wat vind ik erger berg op of wind?! Geen twijfel mogelijk !

De storm liet wat achter

Aparte dag vandaag. Relaxed ,en wat later, ontbeten! Daarna nog ff in tuin zitten lezen. Op weg. Nou zo ver zat ik er gisteren niet naast wat betreft het spookhuis! Buiten is het flink tekeer gegaan.

Valence?!

Broeiierig warm. Daar moet wat van komen! En ja hoor. Lucht donkerblauw en gerommel. Hoop dat we op tijd binnen zijn. Niks geen deur ging open. OkΓ© dan maar hopen dat het droog blijf, lucht trekt weer open. Ff nadat we onze intrek hebben kunnen nemen breekt het geweld los. We zitten in een oude Villa. Tijdens het onweer flikkert het licht een paar keer uit. Brr net een spookhuis, totdat een half uur erna de zon weer schijnt, dan is het net een sprookje.

Herstel etappe

Mooie dorpjes gezien! Lange fietspaden langs de Rhone. Zeg vanmorgen aan ontbijt; echt raar dat ze hier helemaal geen banken op de route hebben. Echt geen een gezien op de Via Rhone. We zijn nog geen 10 mtr op de route vandaag en wat ... hahaha. Het is niet te geloven op 2 kilometer wel 20 banken. Maar ja het was nog te vroeg om te pauzeren. Daarna niks meer. Wat een giller.

Très lourd, très chaud et le mistral

Tjonge wat een hete, lange, warme (tegen)winderige dag. Niet normaal! Foto's van vandaag uit de Languedoc, Provence, d'Ardeche en het bordje region de DrΓ΄me hebben we ook nog gezien

Chaud et beau

Top dagje! Veel fietsers tegen!

Le soleil en gps

Veel tekst is niet nodig. Verschrikkelijk warm en verder dan gedacht!

Door de Camarque

Nog even een kleinigheid over gisteren. Sète bezocht. Les Halles! Yes. Daar verheug ik me altijd op. Nou dat was gauw voorbij. Nog geen 20 meter binnen of ik wist niet hoe snel ik weer (kokhalzend naar)buiten moest. Had het gevoel dat mijn maag in mijn keel zat. Tjonge wat stonk het daar. Naar vlees, vis en gevogelte. BAH Als ik er nog aan denk... voorlopig laat ik dat maar uit mijn hoofd

Coupe de Cheveux

Vernieuwend zullen we naar zeggen. Haha lachuhhhh

Le vent

Gisteren thuis met regenjas vertrokken. Was een lange maar relaxte reis. Trein, bus,vliegtuig,bus,trein,bus. Half zeven thuis vertrokken en om 18 uur op plaats van bestemming. De wind poeh die kwam ons tegen. Toen we gisteren uit het vliegtuig stapten in Montpellier werden we gewaarschuwd dat we ons goed vast moesten houden vanwege de wind. Nou dat was niet teveel gezegd. Vandaag ons trainingstochtje en ja hoor daar was tie weer. Ben benieuwd hoe dat verder gaat. We popelen om te beginnen