tegenstroom fietsen.reismee.nl

Coupe de Cheveux

Ze is al een paar dagen onrustig, telkens spiegelend haar haren fine tunend. Natuurlijk was ik weer wat traag van begrip vooraleer haar gedrag mij opviel. Vandaag stond centre Sete op het program aldus met de bus richting de binnen stad. Sete is de moeite van een visite waard. Je waant je zowaar in Venetië. Water doorloopt de stad en langs de kades plezier en visser vaartuigen. De stad te voet doorkruisend was ze steeds op zoek naar een coiffeur. Je gaat toch niet..... en jawel hoor bij Jean Jacques coiffeur vond zij haar bestemming. Naar binnen en een afspraak gemaakt. 12.30 uur was de operatie "hair cut" gepland. En jawel hoor een hoofdwassing en vervolgens werd de schaar in die bos hooi gezet. Aan dat ritmisch geknip kwam maar geen einde ik kreeg het er benauwd van ook omdat Jacques telkens grinnikend mijn richting uit keek. Maar toen ze uit de kappers zetel opstond en vragend in mijn richting keek, kreeg ik weke knieen. Wat een mooi koppie, dat meisje van me. Stijlvol en een snelle velo coup. Dat gaat wat worden de komende dagen. Maar nu terug naar Sète jaarlijks halen ze uit dat zoute water 30 miljoen mosselen en oesters uit de banken. Op elke menu kaart staat dan ook moules en huîtres en kost geen pepernoot. En nu naar morgen de grand départ. Het is afgelopen met flierefluiten het spel is op de wagen en de organisatie van "ciclistes perverse" hebben de rugnummers geoormerkt. Voor haar rugnummer 4 en voor hem rugnummer 0 (zero). De nul van hem behoeft geen uitleg, 't is niks en 't weurd niks. Zij heeft 4 decimalen de regie gevoerd binnen ons gezinnetje. Zij is de centrale spil en heeft mij de ruimte gegeven mij te ontwikkelen en niet alleen op golfgebied. Nee zij verdient als geen ander rugnummer 4. Een geweldige mams voor haar kinderen en haar kleinkinderen adoreren haar, zolang als ze maar lekker blijft koken. En voor mij een heel bijzonder maatje want ik geef jullie op een briefje met een dominante Feijen is het niet altijd makkelijk leven. Marleen en Ellen kunnen daarvan meespreken. Morgen le grand départ wij verheugen ons op zuid-noord te trappen. De weg terug tegen de stroom van de Rôhne.

Bon soiree


Guillaume et Marion

Reacties

Reacties

Diny

Mooi koppie!maarhoeft voorlopig niet meer geknipt te worden!
Sete is heel mooi lang geleden geweest Gr Diny

monique

he sjat,
dat ziet er super uit!! een gezellig kort koppie, staat je goed!
nu Wim noch, even de schaar erin!!
lieve schatten, voor vandaag nog even genieten en de billen te rusten leggen!
morgen op de pedalen!!
heel veel plezier en goeie start!!
dikke knuffel,
moni

Tok

Rugnummer 4 heeft snelle Annie zeker verdiend. Mam dat betekend morgen na het ontbijt 4 keer op die fluit blazen. Euh de fluit met 1 balletje hè... Niet de fluit waar pa nu aan denkt. Die nummer 4 betekend neem ik aan ook dat morgen dag 1 is en dat jullie op dag 4 terug zijn? Laat me even tellen... Is dat dan niet toch maandagavond vlak voor dat wij mogen aanschuiven? Ik zal er uiteraard gewoon op tijd staan en laat me wederom verrassen. Jongens succes morgen. Oh pa, ik neem aan dat Jean Jakkie jou de benen heeft gedaan? Groet de opper Tok

Femke

Super leuk om julie verhalen te lezen! Heel veel succes weer deze reis en kom goed terug! We denken aan jullie!

Björn

Veel succes met le grand départ! We blijven jullie volgen en wij kijken uit naar alle foto's en verhalen.

HeMa

Hallo meissie,
Henk zegt al Marion zal Wim wel wat beloofd hebben. Zo lyrisch als hij over je schrijft. Haha,
Succes met jullie fietsreis met zo' n stoer kapsel gaat dat zeker lukken. Dikke knuffel van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!