tegenstroom fietsen.reismee.nl

Chaud et Beau

8 uur vanochtend vertrokken vanuit Arles. Het zou warm worden dus vroeg op de pedalen. De hotellier vulde spontaan onze bidons met koud water en een volle fles toe. C'est tres chaud aujourdhui gaf hij ons als afscheid mee. Via Arles naar Tarascon met een oversteek van de Rhone het Chateau du Roi Ren茅 links voorbij richting Tarascon-Beaucaire om in Vallabr猫gues neer te strijken voor een eerste stop. Een mooi typisch frans dorpsplein heette ons welkom. Wat is dan een koud glas cola lekker. We wilden net vertrekken toen de gastvrouw ons riep om de bidons met koud water te vullen. Weer zo'n prachtig gebaar. Dankbaar reden we richting Aramon. Het landschap veranderde. Fruitboomgaarden afgewisseld met druivenvelden. Een lust voor het oog en een geweldige route. We meten 33 graden maar het kan bijna geen toeval zijn dat deze weg veelal door bomen werd overschaduwd. Zou Math ergens daarboven zijn hand geroerd hebben? Zou mij niets verwonderen. Via Aramon naar Avignon de beroemde brug over en kwam het lied naar boven dat mijn moeder wel eens zong. Sur le pont d'Avignon ...........en verder ken ik de tekst niet dus werd het lala la. Het lied blijft een tijd door mijn hoofd zeuren: sur le pont d'Avignon. Via Villeneuve l猫s Avignon fietsten we naar onze eindbestemming voor vandaag. Roquemaure en waarom dit plaatsje? Welnu beste wijnliefhebbers. Na de eerste eeuw na Chr. is de regio Roquemaure bekend om zijn goede wijnen. Vroeger werden de grote rivieren als meren beschouwd en de oever werden c么tes genoemd wat zoveel als kust betekent. La C么te du Rh么ne en in het jaar 1200 was Roquemaure het centrum van de streek C么te du Rh么ne. In de 17e en 18e eeuw werd met straffe hand gelet of de wijn aan de kwaliteitsstandaard voldeed en Roquemaure stond aan de wieg hiervan. Nou en omdat we beiden liefhebber van mooie wijnen zijn hebben we Roquemaure met ons bezoek vereerd. Na 67 km was het dan ook genoeg en om 13 uur waren we bij ons hotel. De receptie was pas om 15 uur geopend dus en toeval bestaat vandaag weer niet Auberge Miemart een kilometer buiten het dorp was een prachtige uitspanning waar wij onder een grote plataan genoten van een heerlijke lunch. Na ons uitbuiken terug naar het hotel. De fietsen in de garage gauw die bezweette kleding uit. Marke alle wielerkleding gewassen lekker gedoucht en vervolgens een duik in het zwembad. Ook hier weer zo'n spontaan service gebaar. Marke vroeg om een droogrek en ze kreeg een droger. Die meid heeft ook alle geluk. De benen voelen goed, wij hebben plezier en voelen ons vrij en gelukkig!

De voorspelling morgen 35 graden. We gaan ervoor! Op naar Mont茅limar!

Groetjes bis murrege!

Moni

He lieve pedaleurs leuk weer van jullie te horen! Een mooi wijn reisje! En morgen naar het nougat dorp Mont茅limar, de beste die er bestaat, ik ruik ze nu al!
Geniet nog lekker van een mooi glas Vin!
Dikke knuffel,
M

Diny

Zie het zo voor mij ! Lekker onrspannen

No毛lle Jongen

Alweer een prachtige warme dag met afwisselende route achter de rug, mooi jullie verhaal!
En hoe blij kun je dan zijn, met een glas koude Cola. En zo'n mooi gebaar: de bidons vullen.
Bedankt voor het deuntje: Sur le pont d'Avignon..inderdaad lalala (en nu proberen uit mijn hoofd te krijgen haha).
De fietskleding niet gekrompen, na het drogen in de droger?!?! Alhoewel die pakjes rekken goed mee;)))

Fijn voortzetting gewenst Wim en Marion en ik verheug me al op vanavond, op jullie avontuur van vandaag!

Miep en Wiel Eussen

Beste Wim en Marion,
Wat is het spannend bij jullie. Ieder dag een ander avontuur. Het is een spannend boek, jullie reis verslag. Maar ook in Voelender is het spannend; ook hier worden bruggen gebouwd en nieuwe paden begaan. De bruk is in aanleg; woensdag kwam de wapening en vrijdag werd de bekisting afgemaakt. Vandaag 12 juni is het hoogtepunt ; betonstorten . We waren al om 5 uur wakker en konden niet meer slapen; zal onze houtenbrug der beton hauwe. Ik moest mich al om 7 uur melden op de brug. De Betonpomp ( stond al midden op de fairway ????) en de betonmixers waren er al, klaar om het feest voor ons te beginnen. De oude betonkoorts kwam weer boven. Het houten brugkarkas had het zwaar onder de druk van het beton, maar hij hield het ! Operatie brugdek stortte is gelukt.Wim en Marion, misschien zijn bij jullie volgers die onze brug willen sponsoren ? In elk geval ; zorg goed voor jullie zelf, en trap goed door, des te sneller zien we jullie op onze St Andrews Bridge. Groetjes oet Voelender Miep en Wiel.

Marion

Wiel een fantastisch bericht het beton is inmiddels uitgehard dus niet meer kapot te krijgen. Het wordt een fantastisch icoon in het land van kalk. Ben er zo trots op dat twee patternaatsknuppele va Welte deze landmark mogen realiseren. Ja en wat sponsors betreft elke euro telt je persoonlijke footprint geef je daarbij door aan de generaties na ons. De Hoenshuis brug leert ons telkens weer dat verbinden een wezenlijk element is in SAMEN leven!

Paul Hulshof

Wat maken jullie toch weer een prachtige reis. Alleen die hitte op de fiets: echt afzien. Toch geheel anders als in een VW met airco. Ik lees dat de brug zijn voltooiing nadert: Mijn complimenten voor jullie alle vier!
Wij vliegen donderdag naar Bordeaux: zwaaien jullie naar ons: ik vraag wel of ze een extra rondje maken met vliegtuig.
Bonchange,

???? ??????? ???? ????