tegenstroom fietsen.reismee.nl

Très lourd, très chaud et le mistral.

Vroeg uit de veren om de warmte enigszins voor te blijven waren de eerste 20 km bestemd voor de vinyards van de côte du Rhône. Maar wat wil nu het feit die druiven planten ze in een helling dus helling op en helling af. Ik heb het niet over vals plat maar werkelijk hellingen tussen de 6 en 12 procent. Nou dan begint dat aanhangwagentje achter je te trekken. Nu zeggen die hellingen nog niet zoveel maar als de temperatuur daarbij 37 graden aanwijst dan stroomt het water uit de poriën. Na 20 km daalden we naar het vlakker gedeelte langs de oever van de Rhône en toen blies de mistral ons recht in onze snufferd. Trappen tegen winds is erger dan een heuvel. We vorderden langzaam en ons water raakte op. Spannend en gelukkig op tijd in Pont St. Esprit een drankje op het terras en onze bidons laten vullen. In de supermarché wat pain chocolat en bananen gekocht om de benodigde koolhydraten aan te vullen. We hadden inmiddels 40 km achter de wielen maar en nu komt het we moesten er nog 40. Nou mensen ik kan jullie vertellen dat we hebben afgezien eigenlijk onverantwoord. Marke zakte op het laatst door de pedalen met de woorden als ik nu afstap doe ik geen trap meer. Met telkens korte pauzes kwamen we in Viviers en om het helemaal spannend te maken was de batterij van de gsm leeg en hield er dus mee op. Dus improviseren. Ik heb een app op mijn iphone maps.me maar die werkt alleen bij wifi verbinding. Dus weer een ommetje gemaakt en in het centrum van Viviers een brasserie gevonden met wifi. De route snel uitgezet nog 7 km naar ons hotel. Op onze laatste adem hebben we die afstand overbrugd. Slotconclusie, dit moeten we niet meer doen te risicovol te zwaar te warm en dan die mistral voor je kneiter. Voor morgen hebben we de etappe ingekort tot 50 km. Herstel training. De vooruitzichten voor de komende dagen; heel warm.

Het is maandag vandaag en dan wil het feit dat op maandag tokkies dag is. Dan druppelt wat klein gerei naar binnen, vervolgens de moeder van die kids en dan de tokkie directeur himself. Ze zitten aan en schuiven alles wat in ketels kommen en borden liggen in hun bekkies. Marke de zorgkip regelt dat hele spel en zie haar genieten. De tokkies missen we en ook dat gezinnetje aan de Eikenderweg. Maar onze richting is zuid-noord en ooit zijn we er weer!

Een douche een biertje een lekker diner en alle inspanning is vergeten. De pieng in de puuët bliet!

Vanuit Motélimar Sud bon soiree!