tegenstroom fietsen.reismee.nl

Herstel etappe (67km)

De etappe van gisteren had onze lijven meer geteisterd dan we dachten. Een heel diepe slaap en wat later dan normaal ontwaken. Ontwaken is de ogen open doen en dan begint het aftasten van je lichaam. Om misverstanden te voorkomen ik deed het niet bij haar! Alles was stijf en verkrampt dus wat triggerpoints opgezocht en die weg gemasseerd. Overigens mijn vriend Henk is een meester in het wegdrukken. Hij werkt volledig in de anonimiteit, bescheiden als hij is. Maar mocht je ook een triggerpointje weggedrukt willen hebben dan bel mij maar, dan regel ik wel wat met Henkie. Moeizaam kroop ik onder lakens vandaan en begon aan mijn rek en strek oefeningen. Langzaam kwam het lichaam weer in de stemming. Onder de deken roerde zich mijn wederhelft die hetzelfde ritueel onderging met uitzondering van de triggerpoints. Daar mag zelfs Henk niet aankomen. Op ons gemak aangekleed ontbijtje genomen en om 10 uur op de velo. In Châteauneuf du Rhône pakten we de route weer op richting Montélimar naar Rochemaure. Indrukwekkend stadje met een prachtig hangbrug over de Rhône en alleen bestemd voor voetgangers en fietsers. Inmiddels wees de klok tegen twaalven en de temperatuur 35 graden. Weer ontzettend warm dat ons er toe dwong regelmatig te sur placen bij een Taverne om een heerlijk koud colaatje te drinken. Weer vers koud water in de bidons en avanti. We naderen de plaats Meysse met zijn kerncentrale en reusachtige koeltorens. Mijn gedachten gingen uit naar Tihange en de protesterende menselijke ketting die ergens deze maand geschakeld zal zijn. Van een herstel etappe kon geen sprake zijn de mistral en de temperatuur staan herstellen in de weg. Maar ondanks was het weer een bijzondere dag met wisselende omgevingen. Frankrijk is en blijft een mooi land!

Marion is bezig een onderkomen voor morgen te zoeken maar dat lukt niet echt. Ben benieuwd.

We hebben nieuwe overburen in de Parmentier en hebben met een fancy fence hun voortuin ingekapseld. Het zal toch niet waar zijn dat de bestemming een dressuur bak voor mini pony's wordt. Zou wel leuk zijn voor onze kleinkinderen! Allee beste buurtjes het zal zo'n vaart niet lopen als het maar geen honden kennel wordt. Dan wend ik mij tot Rob ons blokhoofd zodat hij die grijze hersencellen weer in een versneld ritme brengt. Chris Harrie Rob en Vief wij voelen ons prettig met jullie als onze buurtjes. Dat moet ook maar eens gezegd worden. Maar wel aufletsen op al te gekke straatbewegingen.

Hotel is geboekt ligt gelukkig op de route. Zo meteen een apéro en om 20 uur aan tafel. Bin gespannt was der Tisch bringt!


Groetjes uit Charmes sur Rhône, klinkt toch anders dan Guttecoven!


Reacties

Reacties

Donald Duck

Onze tisch woar moandig inge zwoar teleurstelling... Vier mer wachte op euch.

Lost UT sjmake wah

Paul en Tonny

Poe poe, gelukkig hoeven wij niet met jullie te ruilen want dit is wel afzien zeg. Maar jullie kunnen er, ondanks de ontberingen nog steeds van genieten. Het is natuurlijk ook genieten van de prachtige natuur en de pittoreske dorpen.
Het weer zit jullie wel mee, zelfs te heet lees ik.
Hier was het vandaag 22 graden, ook lekker. Zeker om te golfen een lekkere temperatuur.
Dat zorgde ervoor dat het spel ook fantastisch ging. Ik won de eerste prijs bij de Blue Angel wedstrijd. Een blauwe taart met een engeltje erbovenop.
Morgen beloven ze ons hier 26 graden, ook lekker.

Een goede rit morgen en veel plezier.

Noëlle Jongen

Wat zijn jullie al goed "on route" Wim & Marion, richting Lyon toont de kaart, top!
Ik wens jullie een mooie voortzetting. Zonder al teveel triggerpoints haha en een goed werkende gps, een verfrissende Cola op z'n tijd, een lekkere koolhydraten aanvulling tussendoor en ik hoop dat de warmte geen parten gaat spelen en jullie heel erg genieten van alle moois en jullie prestatie. Hele fijne dag vandaag, succes, zet hem op!

Hanky

Hoi Wim en Marion,
Een beetje stram en stijf geworden na de dag van gisteren. Al een hele tijd niet meer voor gekomen? Hihi !
Ik mag van Margriet niet schrijven wat nu in mijn gedachten komt. ????
Ik hoop dat het tennisballetje in die oude panty van Marion niet ontbreekt. Je weet van onschatbare waarde om weer als patronaatsknuppel soepel naast je meissi te pedaleren.
Geniet van alle dagen die jullie nog voor de boeg hebben. Denk aan het motto alles mag niks moet.

Dikke knuffel van mijn meissi.

Sjef

Na alle voorbereidingen en afhandelingen van de camping voor Limburgs Mooiste ben ik er maar eens voor gaan zitten. Wat zouden de Feijens nu weer paraat hebben gemaakt.
En jawel, hoor. Meteen raak.
Hitte, mistral en dan kiezen voor een zuid-noord route. Tuurlijk heb je dan de wind op kop beste pseudo Crocodile Dundee. En dan zich afvragen waarom die wijnstokken aan het wildbamboe zijn bevestigd.
Natuurlijk wordt het ook weer survivallen. Even wordt een mooie reis een ware uitputtingsslag. Maar, zie daar, de patronaatsknuppel onder de geciviliseerden staat op en weet zijn echtgenote te paaien met mooie teksten en via romantische omwegen naar een veilige rustplaats te loodsen. Chapeau!
Ik moet zeggen dat ik het met plezier en enig leedvermaak heb gelezen (ben blijkbaar niet de enige die zit te klooien met mijn fietsnavigatie). Mooie reisverslagen gekoppeld aan relevantie informatie: eindelijk duidelijk waaraan Wim zijn ontwikkeling heeft te danken. Gewoon een vrouw aangeschaft die ontwikkelingshulp in haar genen heeft.
Succes met de volgende etappe morgen en Marion ga bij tegenwind in het wiel en sluip bij ieder kruispunt even naar voren om de goede afslag te nemen…
Dan komt het vanzelf goed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!