tegenstroom fietsen.reismee.nl

De storm liet wat achter!

Vandaag besloten benen, billen en rug wat rust te gunnen. 30 kilometer zouden we slechts hoeven weg te trappen om in de vroege namiddag in Condrieu te zijn. Op ons gemak van een heerlijk biologisch ontbijt genoten. Na het ontbijt nog een paar uurtjes op een stretcher in de tuin doorgebracht. Om 11 uur keken we elkaar in de ogen en die zeiden fietsen. Gisteravond was er een kort maar hevig noodweer over dit deel van het land getrokken. Maar allee vandaag scheen de zon weer en niets vermoedend volgden we de Via Rhôna. Na zo'n 10 km de eerste takken op het fietspad vervolgens een omgevallen boom. Daar konden we nog makkelijk langs manoeuvreren. Dat herhaalde zich een paar keer.Inmiddels waren we 7 km verder toen het lot toesloeg. Omgevallen bomen blokkeerden de hele weg en wij zagen ons gedwongen te keren. Dat bekent dat je dan wat drukkere wegen voor je klep krijgt. En die Fransen wanneer ze een bolide onder hun kont hebben kennen ze maar een pedaal. Maar allee letzendlich kwamen we na 37 km rond de klok van een aan in Condrieu. Op een markt een colaatje gedronken en vervolgens wat inkopen gedaan bij de plaatselijk intermarché. Op de parkeeplaats trof ik een jonge Engelsman die samen met zijn vriendin per fiets van Lyon naar Montélimar wilden. Ze overnachten op campings in een tent op de harde ondergrond, afzien zo zei hij. Nog met hem over de Brexit gehad en wist me te vertellen dat het naar zijn mening niet zo hard zo lopen. De gevolgen voor de UK zijn te groot en dat accepteren zeker de jongeren niet. Hij was arts en ging na deze tocht zijn specialisatie starten. Marke had inmiddels wat voorraad ingeslagen. Ons plan was aan de oever van de Rhône op een bankje in de schaduw te picknicken. Plotsklaps leek het alsof ik een slag in mijn achterwiel had. Wat bleek, een doornen takje had zijn tentakel in mijn achterband gespiest. En als je die dan eruit trekt dan heb je ja ja. Dus mijn eerste bandje ter plekke geplakt en vervolgens al dat lekkers naar binnen gewerkt. Het is vandaag weer broeierig warm. Zo meteen een restaurantje pikken. Morgen trekken we weg van de Via Rhône om Lyon heen noordwaarts.

Groetjes

MaWi

Meggy en Hub

Leef Marion en Wim,
Aan de vooravond van onze vakantie de tijd genomen om jullie reisverhalen te lezen. Wat een prachtige reisverhalen en dusdanig geschreven, dat ik het idee heb dat ik ook die route het fietsen ben. Maar Wim, dan zijn wij gewend van jou. Wij blijven jullie volgen, wees voorzichtig en bon voyage.
Groetjes Meggy en Hub

Moni

Dat was wel weer een sjoon dagje vandaag! Ach ja en een lookje op z'n tijd dat mag de pret niet drukken!
Knap hoor dat jullie dit toch maar weer doen samen! Dikke knuffel

Paul en Tonny

Mooie verhalen Wim en wat een prachtige foto's Marion. Het is wel af en toe afzien hè. Maar dat is goed voor de conditie. En daarna is het nog meer genieten van het lekkere eten en de heerlijke wijn. Veel plezier en geniet ervan.