tegenstroom fietsen.reismee.nl

De Jura

Het was zwaar vandaag niet alleen vanwege de hellingen en de wind maar vooral de lange wegen die elk zicht op de omgeving door rots en begroeiing wegnam. We pedaleren langs de rivier d'Ain. Vanochtend om 8.30 uur vertrokken en om 16 uur waren we in Coisia (78 km) dat is een gemiddelde snelheid van 10 km per uur. Langdradig tot vervelens toe de route wegtrappend de blik op oneindig en elke km aftellend. Marke had het erg zwaar vooral het continu druk zetten veroorzaakten pijn onder haar voeten. Dus regelmatig stops in gelast. Verder zijn er geen bijzonderheden te verhalen. We liggen nu vermoeid op bed. We hebben onderdak in een Chambre d'hôte in een klein vergeten gat dat Coisia heet. Er zijn nog twee Nederlandse stellen in huis. Zo meteen gaan we samen aan tafel. Ben benieuwd wat de hospita ons voorschotelt. Zo dat was het voor vandaag. Morgen krijgen we een heel zware etappe voor de klep. De Jura wacht op ons met een sadistische glimlach.

A demain Jura!

Wiel en Miep

Klinkt niet erg optimistisch ???? Succes morgen.

Sjef

De Jura: daar hebben we een mooie vakantie mogen meemaken.
Veel stevige hellingen. Neem de tijd en geniet van de omgeving. Mogelijk dat die sadistische glimlach meevalt en verleidelijk blijkt te zijn. Goede benen morgen!!

Diny

Hopelijk maakt het eten het goed!slaap lekker en morgen er weer fris tegenaan !????????????

Gertje

Lieverd, geef elkaar een dikke knoevel en morgen gezond weer op????

Noëlle Jongen

Beste Marion & Wim
Hopelijk is het toch nog een gezellige culinaire avond geworden in dat vergeten gat en is de moeheid wat gaan liggen. Op naar morgen. Demain est un autre jour! Succes en ik geniet enorm van jullie stoere belevenissen!

Zoon

Title Op zoek naar je vader

Het schijnt vandaag vaderdag te zijn. Als klein kind geweldig om in schooltijd iets voor je vader te maken. Effe wat anders dan lezen of rekenen. Nu zoveel jaren later, doet je vader er alles aan om vaderdag te vermijden, het idee is op een fiets door Frankrijk te trappen samen met nummer 4. Sta je dan met de zelfgemaakte kado's en een super ontbijt voor een gesloten deur. Een oplossing rest mij... Op zoek naar een vader die thuis is. Ben gestart in ons pitoreske dorpje. Maar hier blijken niet veel leuke vaders te zitten zoals nummer 0. Ik stop direct mijn zoektocht en start aan het ontbijt (dat voor jou was bedoeld). Mijn gedachte dwalen af. Is deze man eigenlijk wel vervangbaar? Na een half uur naar ons onkruid te staren realiseer ik me weer... Onkruid vergaat niet. Mijn lieve vader is niet vervangbaar. Sterker nog ik mis hem gewoon. Dat wekelijkse kopje koffie, onze maandagavond diners, het steggele en discussiëren over de kleine dingen. Hmmmm pa doortrappen kerel. We wachten gewoon op je. Van het ontbijt hebben we genoten. Love ya en tot snel.. Let goed op je vrouwtje. Maandagavond zullen toch even stiekem kijken of je er al bent.

X