tegenstroom fietsen.reismee.nl

De Jura beklommen

In de Gite in Coisia een keutele dorp ontmoeten we nog twee stellen waarvan het ene stel de dag van morgen zuidwaarts trok en het andere stel volgde de route noordwaarts. Natuurlijk wissel je vervolgens wat ervaringen uit. In dat gesprek kwam ook de dag van morgen aan bod. De Noordwaartsen Harry (71 jaar)en Bets (68 jaar ) vertelden dat ze morgen in Poligny een hotel gereserveerd hadden. Dat was zo'n 30 km verder dan dat wij gepland hadden. Marion keek me aan en ik zag aan haar dit laat ik niet gebeuren. Zij meteen een hotel gereserveerd in Poligny. Na een gezamenlijk avond eten vroeg naar bed. Zes loopt de wekker af, 7 uur ontbijt, 7.20 uur op de fiets. Het was fris vanochtend dus jasje aan en gaan met die banaan de bergen tegenmoet. Om jullie een indruk te geven na 10 km vier beklimmingen van 8 % weliswaar korte maar de spieren zijn ontwaakt. Vervolgens 8% 500 meter en vervolgens de barrage de Vouglans 2,5 km met een gemiddeld stijgingspercentage van 6%. Na de top dachten we het is welletjes maar weer legde de Jura ons een klim van 1,5 km van 6% , Pont de Poitte 1,5 km 6%, vervolgens Blye 2 km met 5% en voor Plasne ontzettende tegen wind. En als sluitstuk een welkome afdaling van 4 km naar Poligny. We hebben de bergen van de Jura overwonnen! Het was intens zwaar maar ook geweldig en met trots sluiten dit hoofdstuk weer af!

Vandaag is vaderdag en vannacht droomde ik dat mijn twee zonen Tim en Rik mij in Poligny opwachten om mij te knuffelen. Omdat ik zo'n bijzondere, leuke en lieve vader ben. Toch?

Maar de droom was slechts een droom. Wat ik echter heel bijzonder vond is dat ze beiden onafhankelijk van elkaar mij een mooie boodschap schreven. Dank Tim dank Rik heel bijzonder, jullie woorden deden zo goed.

Trots op mijn gezin!

Ps: een ode aan Marion is op zijn plaats.

geweldig te zien die touch van de pedalen

haar benen romp en kont bewogen ritmisch op de flanken,

waar heb ik deze vrouw en maatje aan te danken!

Trots op je!

Reacties

Reacties

Diny

Weer genoten vanjouvreis verslag !knap hoor !hier ook warm lekker in de tuin en in gedachten fiets im mee!gr Diny

Miep en Wiel

Alweer zo een geweldig verhaal, super wat jullie doen????

Lei

Geweldige verhalen Wim.
Wat lijkt het mij mooi om dit te doen .
Ik ben jaloers op jullie.
Ik denk dat de wereld er prachtig uitziet vanaf de fiets.
Ik wens jullie heel veel veilige kilometers.
Groetjes

Lotte

Hoi opi en omi,
Ik mis jullie super erg!!!
Zet hem op!!
Ik zie jullie snel weer!!
TOi TOI TOI!!!????????????????????

Lotte

Die vraagtekens waren eigenlijk smiley's!!!

Finn feijen

ik hoop dat jullie veilig thuis komen!!!!

Oma Marke

Wij missen jullie ook schatjes! Love you 1000 keer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!