tegenstroom fietsen.reismee.nl

Masjerang

Ik kan geen andere titel bedenken van dat allegaartje aan ervaringen van vandaag. Slecht geslapen op dat duivenhok van een hotel. In de aanbieding als gerenommeerd geclassificeerd incl. restaurant. In Poligny lag dit optrekje met de uitnodigende naam Charmilles. Na de incheck een biertje in de tuin met de vraag hoe laat aan tafel. Restaurant c'est fermé monsieur. Dus na een douche op dat bedompte hok op de pedalen om 2 km verder te "restaureren". Terug op het hok liggen woelen en draaien kon de slaap niet vatten en mijn wederhelft ook niet. Het wachten op de morgenstond duurde te lang. 8 uur ontbijt in de wetenschap dat we nog geen plek voor komende nacht hadden. We vertelden dit aan madam Charmilles. Nou die trok meteen van leer. Belde de burgemeester en het info toerisme hoe het bij god mogelijk was dat deze mensen uit Nederland geen slaapplek konden vinden. We moesten op antwoord wachten zei de madam. Nou dat duurde ons toch te lang en met een diepe buiging namen wij afscheid van Charmilles. Overigens deed zij zich alle moeite, was niets mis mee. Ze vertelde ons dat de kleine hotels het moeilijk hebben onder het juk van die grote en de regering. Met een Vive la France vertrokken we. Het was al broeiierig warm, Marion heeft geen foto's gemaakt was gewoon te warm om te stoppen. Met 38 graden pislauw water in de bidons en onze lijven die om rust schreeuwden moesten we de dag door komen zo'n 70 km voor de boeg. Marion had tevoren nog eens goed gekeken naar overnachtings mogelijkheden in Marnay. En jawel hoor rond de klok van 11 stop neemt de telefoon en regelt een lodge tent op een prachtige camping in Marnay. Ze boekte meteen voor twee dagen. Dus morgen Vief nemen we die rustdag. Het was vandaag erger afzien dan de bergen van de Jura, een verzengende hitte teisterden onze lijven. Marke zakte op het eind door haar pootjes en moest meerdere keren de heuveltjes met fiets belopen. Ondanks dat nemen we geen risico, we letten op elkaar en het is verstandig morgen een rustdag te nemen.

Morgen lekker niets hoeven!

Groetjes

ToMo

Hallo lekkere ouwe gekkerds.
Dit wordt wel geacht een vakantie te zijn!!!!
Wat inspanning kan geen kwaad maar hoge
temperaturen, stijle hellingen en boven 60
lijfjes zijn geen ideale kombinatie.
We willen jullie graag heelhuids terug zien en adviseren
daarom dringend gas terug te nemen en ff lekker ontspannen!
Maak er geen prestigeslag van en blijf genieten.
Tot gauw!