tegenstroom fietsen.reismee.nl

De camping is haar ding!

Genoten van een goede nachtrust werden we om 8 uur wakker. Te voet naar het centrum van Marnay om bij een patisserie een ontbijt te nemen. Met de madam wat afspraken gemaakt voor belegde broodjes voor morgenvroeg. Dat was uit voorzorg geregeld immers ons plan is vroeg te vertrekken het is net als in Nederland broeiierig warm. De dag lekker luierend doorgebracht en onder het genot van een biertje wist ze mij weer te verbazen. "De camping is mijn ding, zou best met een caravan erop uit willen trekken. Lekker vrij in doen in laten in een hotel moet je toch aan een aantal etiquettes voldoen en dat voelt zo plichtmatig." Een lichte rilling was mijn reaktie. Ik ben er nog niet aan toe. Als ik zo om me heen kijk en ik zie die "greyhead"s voor hun caravan liggen, dan voel ik me daar nog te jong voor. Ik kies toch voor de fiets en neem dan een hotel op de koop toe. Ik kan haar gevoel wel begrijpen. Nu ik voor onze lodge zit met de benen op tafel doet me dat aan ons terras thuis denken. Ik kan dan zo genieten van de rust de ruimte en onze tuin. Ik denk dat het is wat zij bedoeld vrij ongedwongen ontspannen in een natuurlijke omgeving. Jaja die kleine van me weet wel wat genieten is. Kan ik nog veel van leren maar allee we zijn nu eenmaal verschillend en daar genieten we van. Wij saampjes"eenheid in verscheidenheid" .

Verwonderd was ik verder van een twee tal foto's op facebook waar mijn jongste zoon Rik in zijn blootje met slechts een leren schort om staat te bbq-en. Wat moet je daar nu mee als vader. Zou ik dat zelf ook gedurfd hebben. Ik denk het niet. En dat is nu net wat ik zo bijzonder aan dat jong vindt. Hij is en blijft zichzelf en laat zich niet leiden door de massa. Rikkie kerel gewaagd maar allee! Morgen vroeg uit de veren 7 uur op de pedalen.


Bon soir mes amis

Reacties

Reacties

Diny

een rustdag is niet verkeerd
Wij kijken weleens naar mensen met camper of sleurhut die dan gezamelijk half Europa door kruisen,
Niet aan ons besteed! Geef mij maar een hotelletje of B&B
Maar zo heeft gelukkig ieder zijn eigen wensen
Geniet verder van deze mooie reis Rob en Diny

Sjef

Goed die rustdag. Soms wat lijkt er wat veel hooi op de vork te liggen; lijkt het. Zou zo maar kunnen dat, als je weer met ons op de fiets stapt, je die kar meesleept op weg naar de Eyserbosweg. Om wat af te schakelen.
Wat betreft dat jong zijn en wat je wel of niet gedurfd hebt: je vader zou waarschijnlijk hetzelfde gezegd (of gedacht) hebben. Tenminste....als ie alles zou weten.

Noëlle Jongen

Prachtig geschreven weer, ik ziet hier met grote glimlach achter mijn reisatelierdesk in tropisch Welten:)
Wat is het toch leuk, om in mijn pauze (of meestal in de avonduren), die leuke verhalen van jullie te lezen.
Ik hoop dat jullie vandaag een goede fietsdag hebben mogen beleven, dat zal best een goede start geweest zijn, na die goed belegde broodjes van madameke haha.
Eens kijken of we als verrassing, voor thuiskomst, een leuk klein hip KIP caravannetje kunnen plaatsen in jullie tuin, dan kan Marionneke af en toe oefenen. Fijne reis verder Wim & Marion, zet hem op!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!