tegenstroom fietsen.reismee.nl

Het venijn "zattem" in het begin

Rond klok van 8.30 uur na een lekker ontbijtje (een gebakken eitje, flensjes sapjes en natuurlijk pain) verlieten we dit gehucht. Met betalen moesten we wachten, madam stond onder de douche. Overigens voor geïnteresseerden die "echt" in een buitengebied willen wonen deze Gite staat te koop. De eigenaars willen naar het zuiden van Bretagne daar schijnt een micro klimaat te zijn. Het weer was vandaag voor de fiets gemaakt, temperatuur zo rond de 25 graden dus heerlijk fietsweer. Maar ook deze etappe had ook de nodige verrassingen in zich. In den beginnen werden we verwelkomt met de nodige klimmetjes met als klap op de vuurpijl een beklimming van 13% van een kilometer. Wat ons daarbij opviel is dat de temperatuur zeker een rol speelt, vandaag fietsten we vrij en vrank door dit stukje franse land. Elke beklimming gaf een kik wanneer we die achter ons lieten. Bij een plaatselijke Lidl, ja u hoort het goed, wilde perziken abrikozen en bananen gekocht. En route hebben we die opgepeuzeld, heerlijk de beet van zo'n sappige wilde perzik. Ik keek mijn meisje aan en ze knipoogde naar me. Zou dat wat te betekenen hebben of was het de beet van die wilde perzik. In Lunéville ontmoeten we het Versailles van Lotharingen. Een prachtig kasteel uit de 18e eeuw met daarachter een immens park. In de stad zelf zijn nog tekenen van die tijd in gebouwen waar te nemen. O.a. de église St. Jacques in Rococo stijl en verder een prachtige synagoge. Lunéville de moeite van een bezoekje waard.

We hebben een hotel in het midden van de stad, dus vanavond ergens lekker uit eten.

Dat was het voor vandaag.

Nu voor de inner circle:

Feijen broer en zus en neven en nichten. Morgen is een bijzondere dag, onze zus Els is jarig en meid proficiat met een dikke knuffel van ons.

Maar er is meer loos in de familie Feijen. De laatste telg Renee Feijen ontvangt morgen haar Master en stapt in de arbeidsmarkt. Renee een pracht meid een mooi menske van binnen als ook van buiten met een eigenzinnig karakter dat me aan mijn broer doet denken. Renee voor morgen alvast een fijne dag, geniet en wij denken aan je. Renee alle geluk voor de toekomst en het is bijzonder jammer dat we er niet bij kunnen zijn.

Zo en nu it's friday afternoon!

Fijn weekend

Diny

Weer genoten van jou reis verslag mooi geschreven!

Els

Wim en Mar geniet nog van jullie reis, wij van jullie verslag.
Lief dat jullie aan mij dachten.