tegenstroom fietsen.reismee.nl

Le solei et le Gps

Vanochtend op ons gemakkie ontbeten, vandaag 45 km te gaan dus peanuts. Aiges Mortes lieten we al snel achter ons om de Via Rhône het fietspad langs het Rhone kanaal te befietsen. Je mag het een beetje vergelijken met de Venn bahn een fietspad tot aan de einder en links en rechts water afwisselend moeras en vaak prachtige begroeiing. De temperatuur steeg al snel boven de 30 graden en al heerlijk peddelend bereikten we Saint Gilles na 40 km fietsen. In het stadje een terras opgezocht waar we, wielrenners eigen een flink bord spaghetti aten. De benen voelden goed de temperatuur was tres chaud maar allee we hoefden nog maar een dikke 15 km naar ons hotel. De lunch achter ons latend reden we naar onze gps track die ons weer oppikte en de richting aanwees. En nu opgelet beste lezer ik rugnummer 0 heb thuis de routes uitgezet in gps taal. Vermoedelijk heb ik tijdens het rijden de waarschuwing; einde track- over het hoofd gezien. De gps gaf aan richting Arles naar rechts een autoluwe weg en ik gaf mijn bike te sporen en verheugde me al op een lekkere douche en een pintje. Wat wil nu het verhaal na 15 km door veldwegen crossend kwamen we weer op hetzelfde punt uit waar we die afslag namen. Ik keek haar aan, ze zei "ik had al zo'n gevoel dat we een rondje reden en dat er iets niet klopte. Zij heeft geen onvertogen woord geuit, knap hoor. Maar allee ik verdenk haar ervan dat ze de 50 met me wil volmaken. Vergoelijkend zei ze dit extra ommetje te beschouwen als een kadootje. Maar ik zag dat het haar effe pijn deed. De temperatuur wees 33 graden het water in de bidons was aan de kook en we hadden weer 15 km voor de boeg om Arles te bereiken waar we de nacht willen doorbrengen. De wind hielp een beetje en gestaag trapten we zwijgend voort. Aan de receptie van het hotel gevraagd waar we onze fietsen konden onderbrengen. Zij keek me verwonderd aan zag haar denken en gaf ons toen de invalide kamer, gelijkvloers groot genoeg om ook de fietsen te stallen. Zo zie je maar dat een beetje meedenk service altijd tevreden klanten oplevert. Ook in deze kamer is de jacht op de mug geopend.


Fijne avond tot morgen

ps. Ik neem alle kritiek tot me en handel het af als Trump: Just Fake!

Reacties

Reacties

Diny

Orgineel cadeau 15 km om
Zeer verstandig om niet te reagerende reis is maar net begonnen, gr Diny

Sjra

Nu zou ik een reactie van rugnummer 4 wel op zijn plaatsvinden. Ik kan me overigens meerdere vakantie herinneren waar we regelmatig met lange gezichten aankwamen. Omdat een van de volwassen erg eigenwijs Zijn gevoel volgde, destijds zonder gps... X jongens jullie gaan lekker de maandagavond komt in zicht!!

Jan en Sjannie

Een rondje doen is de golfbaan Wim, wist niet dat dat ook ergens anders de gewoonte is
van 4. Sterkte met de muggen!

Gertje

15km is toch niets....????

Frans

Daar nu al op reageren is wel heel erg vroeg in jullie reis naar het noorden. Ben bang dat ik dan dagelijks moet schrijven en het was maar slechts 15 km.????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!