tegenstroom fietsen.reismee.nl

Uitgerust verder

Vanochtend 6 uur liep de wekker af. Geen ontbijt wel tandjes poetsen en andere toilet vereisten en om 7 uur gestart. Na 500 meter een eerste helling van 10 %. De dag tevoren nog tegen elkaar gezegd dat we die helling lopend zouden doen. Maar als twee jonge veulens trapten we de helling op. Boven moesten we een stop inlassen het hart was volledig verrast door deze aanval. We rijden richting de Saone rivier met een lekker tempo geen wind en het was vochtig warm. Om 9 uur hebben we op een dorpspleintje ontbeten, naast een ouderwetse wasplaats voor de was van het dorp. Op datzelfde plein stond een of ander oud apparaat dat ik niet kon thuis brengen. Marion heeft er een foto van gemaakt en misschien weet iemand van jullie wat dat is. De route langs de Saone is fantastisch, prachtig fietspad met regelmatig een boot die ons tegenmoet komt. Bij een supermarkt nog wat inkopen gedaan onderweg nog een colaatje genomen en onze bidons laten bijvullen. En rond 12 uur hadden we 64 km onder de wielen. Inmiddels was het bloedheet mijn gps gaf een temp aan van 43 graden. Niet te harden gelukkig moesten we nog maar 6 km naar ons verblijf voor de nacht. Gelukkig konden we meteen terecht in deze Gite met zwembad. Prachtige tuin maar in de schaduw is het zelfs te warm dus liggen we onder de airco op bed.

Er is ons toegezegd dat we aan tafel mogen aanschuiven. In dit gebied is het een crime om onderdak te vinden enigszins kort bij de route. Marion heeft er bijna een halve dag taak aan. Morgen liggen we in een koestal knorde ze naast me. Zo meteen het zwembad wat drinken en wat eten dan uitbuiken en terug kijken op weer een intensieve maar mooie dag.

Groetjes

MaWi

Jan en Sjannie

Hoi Wim en Marion,

Bij ons is het 15 graden en het waait windkracht 7 ! Morgen gaan we walvissen kijken maar een paar dagen de kleinkinderen zien is fantastisch ! Pas op met dat hart want dat kan verkeerd weet ik!

Lezen je verhalen met steeds meer bewondering maar ook met name veel plezier!

Vanuit IJsland,
Jan en Sjannie

Paul en Tonny

Knap van jullie hoor, in die hitte zo ver fietsen! Hier was het vandaag 31 graden, een temperatuur om het rustig aan te doen. Veel succes.

Wiel & Miep

Weer een leuk reisverslag, ik dacht dat nooit zou komen.
Jongens perfect.

Wiel

Dat ding met dat gewicht in midden is een weegschaal, blokje kan je verplaatsen voor het bepalen van het gewicht.

Paul en janine

Wat een schitterende beschrijving van jullie reisverhalen! Een pluim voor jullie doorzettingsvermogen!