tegenstroom fietsen.reismee.nl

Le Vent

De wind de wind oh windekind steek je neus buiten de deur en het voelt alsof een getto blaster je terug werpt naar binnen. Vandaag na een goede nachtrust en een licht ontbijtje onze bikes van stal gehaald voor een eerste trainingstocht richting Cap d'Agde. De eerste pedaal tred voelde goed en al gauw vonden wij ons ritme. Verwondering wederom over het fietspad breed en strak langs de kustlijn aangelegd. Mooi zo mooi echt genietend van de omgeving. Vooral die sterke landwind geselde onze ruggen en zorgde voor een lichte tred. In Cap d'Agde een lichte lunch naar binnen gewerkt en tourné on route terug van waar we kwamen. Maar die gekke wind die ons eerst vooruit blies was nu tegen ons. Marke heeft wat met wind. Toen ze in Montpellier haar neus buiten de vliegtuigdeur stak had ze het gevoel dat ze in haar zetel werd terug geblazen. Dus toch een beetje afzien voor mijn meiske maar een warme douche en een biertje op terras maakte veel goed. Het weer is fantastisch en de wind exceptioneel maar ook die is verkoelend functioneel. Wat mij opviel en dat is meer nadenk werk voor de wijnjongens onder ons dat langs dat fietspad kilometerslang afwisselend 4 rijen druivenstokken stonden met langszij wildbamboe en vervolgens weer vier rijen duivenstokken en weer wildbamboe. De vraag die mij bezig hield was wat is de functie nu om dit zo te planten. De wind, de verschraling, de erosie, ik weet het niet. Dus beste volgers misschien is er iemand die mij kan helpen. Zo meteen gaan we tafelen misschien moules, gamba's of hommard ja ja de zee vindt zijn gang naar ons bordje.

Bon soiree!

Marke en Wim

Janine en paul

Geniet van jullie reis, wij genieten van jullie verhalen! Chapeu wat jullie presteren!

Jan

Hoi Wim,

Bamboe is of bedoeld om de wijnstokken tegen het kangen van dieren (konijnen etc.) te beschermen of om de wijnstokken straks rechter te laten groeien. Mooie oefentocht maar waar is de kar, mocht die nog niet mee,

Jan

Knagen natuurlijk!