tegenstroom fietsen.reismee.nl

Schwer-Lourd-Sjwoar maar......

Vanochtend vroeg vertrokken uit Trier. We wisten dat het een van de zwaarste etappes van zuid- noord zou worden. Maar wat we niet verwacht hadden was de regen die met bakken uit de hemel viel. Dus na zo'n uurtjes pedaleren waren we door en door nat en dat betekent wil je geen kou vatten gewoon door fietsen. De mosel radweg ging over in de Kylltalradweg en daar begon de pret, klim na klim door het eifel land. We kwamen langzaam vooruit en toen bleek ook nog dat een gedeelte van de kylltal radweg gespert was en wij gedwongen werden hellingen te beslechten van een paar kilometer van 13% . Dat betekent voor ons lopen en dan schiet het gewoon niet op. Overigens had ik het idee dat we vandaag meer naast de fiets dan op de fiets hadden gezeten. We fietsten door gebieden waar we nauwelijks bewoonde wereld tegen kwamen. Marion had gelukkig een broodje extra gesmeerd vanochtend dat we rond de klok van twaalven verorberd hebben. Zelfs in Kyll geen winkel te bespeuren en nummer 4 was zo vrij haar bidon door een spuitgast te laten vullen die het trottoir aan het schoonspuiten was. 13.30 uur 70 km heavy kilometers nog geen koffie niets te eten we zaten helemaal stuk. En we moesten nog een eind naar Hillesheim. We fietsten door richting Gerolstein en bij St. Thomas keken wij elkaar rillerig in de ogen. We nemen nu de trein. Zo gezegd zo gedaan. Met de trein richting station Oberbettingen-Hillesheim. Na 4 kilometer trappen stonden we voor ons hotel Augustinerkloster in Hillesheim. Ton en Monique waren ook net gearriveerd en na een douche een kroeg opgezocht en een paar biertjes gedronken. Natuurlijk mocht de Flammkuchen niet ontbreken en ik kan u vertellen die smaakte na zo'n dagje "honger lijden". De avond in fijn gezelschap doorgebracht, een mooiere afsluiting van onze tocht konden wij ons niet voorstellen. Morgen Euskirchen en donderdag Euskirchen-Heerlen. Het einde van onze zuid-noord tocht nadert zijn bestemming. In gezelschap van Ton en Monique alvast een voorproefje genomen, super gaaf.

MaWi

diny

hopelijk vandaag beter weer ! Wens jullie een fijne thuis reis
Heb weer genoten van jullie prachtige verhalen , Ga ze missen
welkom Thuis gr Diny

Paul en Tonny

Nog een dag en het zit er weer op. Ik hoop dat het weer jullie een beetje meezit morgen.
Veel plezier.